O značce Payot

Dr. Nadia Payot byla původně lékařkou. Srdce žen ale dobyla svou filosofií krásy.

 

V roce 1913, po šestiletém studiu na fakultě medicíny, se Nadya Payot stala jednou z prvních žen- lékařek. 

 

V roce 1917 přichází do Ney Yorku, kde objevila první kosmetické salóny: intuitivně se rozhodla zasvětit svůj život ženské kráse. Nadia tu potkala někoho, kdo měl změnit její život: Ruskou balerínu Annu Pavlovu. Udeřil jí do očí nesoulad mezi mladě vyhlížejícím tělem tanečnice a známkami únavy na jejím obličeji. To ji také velmi rychle přivedlo k vytvoření nejen přípravků péče o pleť, ale také k oličejové gymnastice a zvláštním aplikačním metodám pro domácí používání.

 

V roce 1920 se přestěhovala do Paříže, kde rozvinula poradenství, ošetřující techniky a vytvořila receptury pro své vlastní výrobky. Od bylinkářů se zásobila včelím voskem, květinovými esencemi, tyrolským skalním olejem, kafrem a vorvaním voskem a vytvořila cenné elixíry: sametově hebké čistící mléko Golden Rays, změkčující Créme No.2, slavný krém PatéGrise na odstranění nečistot pleti, Nutricii, atd.

 

V roce 1925 Nadia začala oficiálně provozovat svou činnost v rue de Richepance a vytvořila svůj první kosmetický salón. Trénovala tu ženy, které se měly stát jejími budoucími "terapeutkami krásy".

 

Sláva Dr. Payot postupně rostla. Její práce ,,Culture Physique du Visage et du Cou˝ (Tělesné cvičení pro obličej a krk), dávala velmi užitečné rady pro obličejovou kosmetiku a doporučení pro použití jejích zkrášlujících produktů, jako Créme n°1 nebo Lotion n°1.

 

V roce 1933 vydala dvě knihy, <Etre Belle> (Být krásná) a pak <Livres d´heures de la Beauté> (Hodiny pro krásu). Tady se objevilo nové krédo: čistit, vyživovat a stimulovat- zároveň s ošetřením, skládajícím se ze 7 masážních a gymnastických pohybů. Setkala se s takovým ohlasem, že otevřela nový kosmetický salón v jižní Francii v Biarritzu.

 

Kosmetický salón v Paříži se přestěhoval na novou adresu: 10 rue de Castiglione, do prostor nabytých historií s převažujícím duchem Art Déco. Výrobky a přípravky péče o pleť používané při ošetření tu prezentovali ve světlefialových kelímcích a lahvičkách- v Nadině oblíbené barvě- a se zaoblenými tvary; prostory salónu byly zdobeny orchidejemi, její oblíbenou květinou. Na této adrese se nacházela prodejna, kosmetické kabiny, laboratoře a kanceláře. Současně výrobky prodávali v obchodních domech, zvláště v Les Trois Quartiers a La Samaritaine. 

 

Ve stejném roce Nadia objevila antroposofii, hnutí filosofického myšlení, zabývající se poznáváním mysli, což mělo hrát důležitou  v její budoucí tvorbě.

 

Následně se prodej rozšířil i za hranice a rue Castiglione a oddělení v obchodních domech začala přitahovat mezinárodní klientelu.

 

Rok 1947 zahájil novou etapu: továrna a laboratoře se přemístily do Bois-Colombes. V nově uvolněných prostorách v rue de Castiglione mohla Nadia založit první školu pro kosmetičky. Stala se průkopnicí ve službách pro ženskou krásu a well-being s nesmírně avantgardním přístupem k medi-spa.

 

První poschodí bylo rezervováno pro ošetření těla: vedle manuálních madáží zde prováděli elektrické masáže, anticelulitidové světelné koupele, termální koupele s relaxační ionizující mlhou, zeštíhlující parafínové koupele a tryskové masáže proudem vody. Mimoto tu byla instalována pro tu dobu skutečná novinka, ˝podvodní sprcha˝ s ˝hydroestetickou˝ vanou, vybavenou vodními tryskami perfektně modelujícími postavu...

 

V padesátých letech devatenáctého století značka dál rostla a otevírala prodejní místa po celém světě. Dekorace kosmetického salónu Castiglione se změnil a styl Art Déco byl nahrazen tradičnějším stylem, který lákal celebrity.

 

Nadia dohlížela na školu: vítala uchazeče, moderovala závěrečná hodnocení, předávala diplomy za ukončená studia a sloužila jako model. Přijímala zákazníky na diagnostiku pokožky a nic jí neuniklo: Nadia mnoho nemluvila, ale přesnost jejích diagnóz vzbuzoval důvěru; psala repepisy a vytvořila postupy své slavné masáže o 42 tazích

 

Toto období spatřilo spoustu novinek v péči o pleť: Créme Embryonnaire, který nahradil Nutricii, pak Régénoderm a Régénosérum, omlazující masku. 

 

V oblasti make-upu se firma zcela vymykala svými recepturami, které na první místo kladly péči o pleť. Platí to zejména o řadě Germinal s pšeničnými klíčky, nebo řadu Sans Risque testovanou slunečním zářením. 

 

Během pozdějších let Nadia hodně cestovala po celém světě a setkávala se díky svým přednáškám a názorným ukázkám s velkým úspěchem, zejména v Kanadě a USA.

 

Vřelá a velkorysá Nadia si vždy přála pokračovat v hledání rovnováhy těla a duše. Odešla o Vánocích roku 1966. Bez ohledu na její smrt se značka rozvíjela zvyšujícím se tempem a získala mnoho ocenění. Od července 2000 značku PAYOT Laboratories vlastní společnost PUIG. 

 

Odkaz Nadii Payot zůstává dodnes aktuální více než kdykoliv dříve... Po 80 let zůstávají základní hodnoty značky nadčasové, jsou základem jedinečné péče o pleť a filosofie well-being.

 

  • Pohyb je nejlepším prostředkem proti stárnutí.

  • Diagnóza je základem receptu. Jako u lékaře, který píše předpis po prohlídce, je tento krok základem pro přesné zjištění momentálního stavu pleti, který pak dovoluje individuální doporučení jednotlivých přípravků.

  • Příroda je základem. Byliny, rostliny a minerály, skutečné zdroje života, jsou sloupy, na kterých stojí výzkum LABORATOŘÍ Dr. N.G. PAYOT, a které tvoří jádro receptur jejich kosmetických výrobků. 

  • V laboratořích s nejmodernějším technologickým vybavením rozvíjí multioborový tým (chemických inženýrů, farmaceutů, biologů, dermatologů, fyzioterapeutů, atd.) neustále aktualizované know.how a vyvíjí multisenzorické výrobky vysoké kvality se špičkovými účinky.

  • Bezpečnost je prioritou: pro bezpečnost a pohodlí spotřebitelů laboratoře Dr. N. PAYOT dermatologicky testují všechny své výrobky. Testy nejsou nikdy prováděny na zvířatech.

 

 

 

Zdroj: http://sweb.cz/vit.p/streva/antropo.html